Τι είναι η εμμηνόπαυση

Η εμμηνόπαυση είναι μια φυσιολογική, βιολογική διαδικασία και ξεκινά δώδεκα μήνες μετά την τελευταία έμμηνο ρύση της γυναίκας. Υποδηλώνει το τέλος της γονιμότητάς της και συνήθως συμβαίνει σε γυναίκες 45 – 55 χρονών, καθώς τα επίπεδα των οιστρογόνων μειώνονται αισθητά. Πολλές φορές, η εμμηνόπαυση παρατηρείται και σε γυναίκες μικρότερες των 40 – 45 χρονών, γνωστή και ως πρόωρη εμμηνόπαυση. Η εμμηνόπαυση μπορεί να σημαίνει το τέλος της αναπαραγωγικής διαδικασίας της γυναίκας, δε συνεπάγεται όμως και το τέλος της σεξουαλικής της ζωής.

Τα συμπτώματα και η διάρκεια της εμμηνόπαυσης διαφέρουν από γυναίκα σε γυναίκα. Σύμφωνα με έρευνα της JAMA Internal Medicine, η διάρκεια της εμμηνόπαυσης κυμαίνεται από 3,5 έως 14 χρόνια με μέσο όρο να αποτελούν τα 7,4 χρόνια. Ορισμένες γυναίκες αντιμετωπίζουν συμπτώματα τα οποία δυσχεραίνουν την καθημερινότητα τους και τα οποία τους δημιουργούν ψυχοσωματικά προβλήματα. Άλλες γυναίκες ανήκουν σε μια πιο τυχερή κατηγορία, καθώς η εμμηνόπαυση δεν επηρεάζει τόσο τη ζωή τους.

Συμπτώματα & Τρόποι Αντιμετώπισης

Καθώς, η εμμηνόπαυση είναι μια διαδικασία που όλες οι γυναίκες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν, σας παρουσιάζουμε τα πιο συχνά συμπτώματά της και πως να τα αντιμετωπίσετε ώστε να μην επηρεάσουν την καθημερινότητας σας.

Εξάψεις

Οι εξάψεις είναι το πιο σύνηθες και πιο δύσκολο σύμπτωμα της εμμηνόπαυσης, καθώς παρατηρούνται έντονα κύματα θερμότητας, εφίδρωση και ταχυπαλμίες. Στην ουσία, το σώμα της γυναίκας προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτή την απότομη αλλαγή της θερμοκρασίας. Πολλές φορές συνοδεύονται από εναλλαγές στην διάθεση, άγχος, τεταμένα νεύρα και συχνά προβλήματα ύπνου.

Πως θα αντιμετωπίσετε τις εξάψεις:

  • Καταναλώστε άφθονο κρύο νερό.
  • Αποφύγετε τα ζέστα μέρη & προτιμήστε δροσερά δωμάτια.
  • Μην καταναλώνετε πικάντικα φαγητά & αλκοόλ.
  • Ντυθείτε με επαρκή αριθμό ρούχων.
  • Αναπνέετε αργά, σταθερά με βαθιές αναπνοές.

Ξηρότητα κόλπου

Πολλές γυναίκες θεωρούν πως η εμμηνόπαυση επηρεάζει την σεξουαλική τους διάθεση, θεωρία που δεν έχει βάση, καθώς η σεξουαλική επιθυμία επηρεάζεται από τα επίπεδα τεστοστερόνης. Παρ’ όλα αυτά όμως, παρατηρείται έντονη ξηρότητα του κόλπου που μπορεί να προκαλέσει πόνο και δυσφορία κατά τη διάρκεια της ερωτικής επαφής.

Πως θα αντιμετωπίσετε την ξηρότητα του κόλπου:

  • Χρησιμοποιείστε ειδικά λιπαντικά ή κρέμες, εγκεκριμένα από τον γυναικολόγο σας.
  • Μείνετε σεξουαλικά ενεργή! Έτσι ο κόλπος σας θα διατηρήσει την ελαστικότητα του και θα παραμείνει υγιής.

Αυξομειώσεις βάρους

Λόγω τον ορμονικών αλλαγών και των χαμηλών ρυθμών του μεταβολισμού, πολλές γυναίκες παρατηρούν αύξηση των κιλών τους. Η αύξηση αυτή των κιλών αρκετές φορές επηρεάζει την ψυχολογία αλλά και τη διάθεση της γυναίκας.

Πώς θα αντιμετωπίσετε την αύξηση βάρους

  • Προσέξτε τι τρώτε και αποκτήστε νέο διατροφολόγιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες σας.
  • Εντάξτε την γυμναστική στην καθημερινή σας ρουτίνα. Μια καλή λύση είναι η ενασχόληση με την yoga καθώς θα σας βοηθήσει να αποκτήστε, εκτός από δυνατό και όμορφο σώμα, εσωτερική ισορροπία και ηρεμία.

Η εμμηνόπαυση συνδέεται με μία  περίοδο αλλαγών στη ζωή της γυναίκας. Μην αγνοήσετε τα συμπτώματα που ταράζουν τη ζωή σας, ενημερωθείτε σωστά, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας & προετοιμαστείτε για ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή σας.